صنعت و معدنویژه ها

جلوگیری از تعطیلی ۲ واحد تولید فولاد/ اشتغال ۴۰۰ نیروی کار حفظ شد

به گزارش صنعت کار –  از دادگستری استان تهران، علی القاصی‌مهر با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد و معیشت مردم و شعار «مهار تورم و رشد تولید»، افزود: در دوره تحول و تعالی قضائی، اقدامات بسزایی برای احیای واحدهای تولیدی یا جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها انجام شده که منجر به حفظ اشتغال و جلوگیری از بیکاری هزاران کارگر و نیروی کار شده است.

القاصی‌مهر اضافه کرد: در اجرای برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان تهران و با پیگیری اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران، کارخانه‌های فولاد قزوین و شرکت فولاد آرمان شفق ۲ واحد صنعتی و تولیدی هستند که زیر نظر اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران احیاء شده‌اند و از تعطیلی این واحدها جلوگیری شده است و اکنون ۲ واحد تولیدی صنایع فولاد در قزوین با همه ظرفیت در حال فعالیت و تولید هستند.

وی افزود: ضمن احیا و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در بسیاری از کارخانجات با بهره‌گیری از مدیران و کارشناسان متخصص و اهل فن، به نحوی اقدام شده که توسعه و افزایش تولید نیز در واحدهای ورشکسته انجام شده است.

مدیرعامل کارخانه فولاد قزوین و شرکت فولاد آرمان شفق گفت: در سال۱۳۹۶ رأی ورشکستگی این واحدها صادر و پرونده در اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری تهران بررسی شد.

صمد مهدی افزود: پس از دو سال تعطیلی در نهایت با حمایت دادگستری استان تهران این کارخانجات تولید میلگرد و مصنوعات فلزی مجدد در چرخه تولید قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: کارخانه فولاد قزوین و شرکت فولاد آرمان شفق اکنون مشکلی ندارند و بیش از گذشته با تولید انواع و اقلام مختلف محصولات میلگردی نقش مهمی در تامین نیاز کشور در زمینه ساخت و ساز را برطرف می‌کند.

مدیرعامل کارخانه فولاد قزوین و شرکت فولاد آرمان شفق اضافه کرد: با احیا و فعالیت خطوط تولید در ۲ واحد تولیدی و صنعتی نه تنها تعدیل نیرو رخ نداده است بلکه از بیکاری حدود ۴۰۰ کارگر دائمی جلوگیری شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا