صنعت و معدنویژه ها

اتصال سامانه تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی به درگاه ملی مجوزها

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی سازمان برنامه و بودجه کشور از اتصال سامانه تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی این سازمان به درگاه ملی مجوزها خبر داد و گفت: اتصال با سایر پایگاه‌های اطلاعاتی کشور و هوشمندسازی سامانه در دستور کار است.

به گزارش صنعت کار –  از سازمان برنامه بودجه، افشین خدامرادی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مراحل برگزاری مناقصات دستگاه‌های دولتی، احراز توانایی‌های پیمانکاران، مشاوران و شرکت‌های انفورماتیکی طرف قرارداد است، اظهار داشت: برای این منظور، شرکت‌های پیمانکار، مشاور و شرکت‌های انفورماتیک، مدارک پروژه‌های اجرا شده، توانمندی‌های اقتصادی، فنی و نیروی انسانی و… خود را برای احراز صلاحیت ارائه می‌کنند و بر اساس قوانین و مقررات، سازمان برنامه و بودجه مسئول بررسی صلاحیت متقاضیان در سطح کشور است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی سازمان برنامه بودجه افزود: فرآیند تشخیص صلاحیت پیمانکاران، مشاوران و شرکت‌های انفورماتیک از سال ۱۳۹۱ از طریق سامانه الکترونیکی موسوم به «ساجات» به آدرس sajat.mporg.irبصورت غیرحضوری و الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توسعه این سامانه، صحت سنجی اطلاعات از طریق ارتباط بر خط با ۹ پایگاه اطلاعاتی از جمله سامانه مالیاتی کشور، سامانه تامین اجتماعی، سامانه کارمند ایران، سامانه ثبت‌احوال، سامانه ثبت‌اسناد، سامانه روزنامه رسمی انجام می‌شود.

خدامرادی با اشاره به قابلیت و امکانات این سامانه، ادامه داد: اتصال با سایر پایگاه‌های اطلاعاتی کشور و نیز هوشمندسازی سامانه با هدف کاهش تاثیر عوامل انسانی در فرآیند تشخیص صلاحیت و تسریع در ارائه خدمت، در دستور کار است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای عمل به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و اجرای مصوبات هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، با هدف شفاف‌سازی شرایط، مدارک موردنیاز، هزینه و زمان لازم و در نهایت، تسهیل و تسریع در فرآیند احراز صلاحیت متقاضیان در سراسر کشور، اقدام به اتصال سامانه ساجات به درگاه ملی مجوزهای کشور کرده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی با بیان اینکه تاییدیه مربوط به «تعیین صلاحیت پیمانکاران» در درگاه ملی مجوزهای کشور فعال شده است، گفت: در روزهای آتی تاییدیه‌های «تعیین صلاحیت مشاوران» و «تعیین صلاحیت شرکت‌های انفورماتیکی» نیز از طریق این درگاه در دسترس خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا