ویژه ها

تشخیص دهنده دمای مقاومتی

Resistance Temperature Detectors (RTDs)

به گزارش صنعت کار؛ نظارت بر دمای قطعات جاسازی شده موتورها و ژنراتورها یک روش قدیمی مورد قبول صنعت است که امکان ارزیابی مداوم شرایط تجهیزات را فراهم می کند. روش تعبیه‌شده مانیتورینگ از آشکارسازهای دمای مقاومتی (RTD) و ترموکوپل‌ها (T/C) که در خارج از عایق اصلی قرار گرفته‌اند، استفاده می‌کند، همانطور که در ANSI C50-10-1990 مشخص شده است، عنصر حسگر RTD در شکاف‌های سیم‌پیچ استاتور قرار می‌گیرد. طول بیشتر طراحی های المان حسگرهای RTD امکان میانگین گیری فرآیند اندازه گیری در بخش بیشتری از طول شکاف را فراهم می کند. این امر مشکلات مربوط به سنسورهای حساس به تیپ را که ممکن است هنگام وجود “نقاط داغ” گمراه کننده باشند، از بین می برد. از آنجایی که طول بدنه سنسورهای RTD استاتور گاهی از ۲۰ اینچ فراتر می رود، این ویژگی مفیدی است که RTD برای نظارت بر سلامت ژنراتور شما به ارمغان می آورد.

 مزایای RTD

  • دقت اندازه گیری دما در سطح وسیع تری از استاتور.
  • بسیار پاسخگو به تغییر دما
  • طول RTD مشکلات مربوط به “سنسورهای تیپ” را از بین می برد.
  • می توان آن را به طول های مختلف برای رفع نیازهای مشتری ساخت.
  • مستحکم برای نصب مستقیم بین سیم پیچ ها

تست RTD

RTD ها را می توان در صورت درخواست تا ۳۰۰۰ VRMS @60Hz به مدت ۱ دقیقه بین سیم سربی و بدنه محفظه آزمایش کرد.

مواد جاسازی RTD

RTD را می توان در NEMA G-11 یا مواد نیمه رسانای شرکت Gund تا ۱۰۹ اینچ برای نصب در استاتور برنامه شما تعبیه کرد. NEMA G-11 حفاظت مکانیکی را برای RTD در مرحله نصب فراهم می کند و از RTD در طول عمر آن محافظت می کند. مواد نیمه رسانا همان حفاظت مکانیکی را با مزیت اضافی اتلاف در تاج خود، فراهم می کند.

Resistance Temperature Detectors
استاتور RTD

استاتور جاسازی شده (RTD)انواع محفظه شامل G-11 و محفظه صلب نیمه رسانا از عناصر است.

 

Resistance Temperature Detectors

GTH RTD – به طور خاص برای استفاده در ژنراتورهای توربو و هیدروژنراتور طراحی شده است

GTH Stator RTD ها RTD های تعبیه شده “سفارشی” هستند که برای بازار دیزل ژنراتور و ژنراتور توربو و هیدروژنراتور طراحی شده اند. این محصول استاندارد یک پلاتین RTD دو عنصری با کابل محافظ ۴۰ فوتی است. این قطعات به صورت جداگانه برای فروش در دسترس هستند یا می توانند در مواد کامپوزیتی G-11 یا نیمه رسانا جاسازی شوند .

 

Resistance Temperature Detectors

RTD های انعطاف پذیر

با استفاده از فناوری مشابه برای RTD های استاتور، شرکت Gund اکنون آشکارسازهای دمای مقاومت سیلیکونی نصب روی سطح را برای نصب مستقیم بر روی سطوح صاف یا منحنی ارائه می دهد. این طراحی حسگر دمای انعطاف پذیر RTD را می توان به صورت سفارشی در ضخامت های مختلف تولید کرد و با یک پشتی چسب برای کاربرد سریع عرضه کرد. به‌علاوه، «حامل‌های» دیگری مانند حامل پلی‌آمید با همان پیکربندی سیلیکون RTD فعلی می‌توانند عرضه شوند.

 

Resistance Temperature Detectors

منبع : ماه نیرو

سخن پایانی: شرکت صنعتی ماه نیرو به عنوان تنها تولید کننده ژنراتور در ایران و صاحب برند AVK آلمان در ایران همانند کارخانه مادر خود در آلمان امکان نصب RTD بر روی ژنراتورهای خود را به صورت آپشن ارائه میدهد این در حالی است که عمده ژنراتورهای وارداتی در کشور فاقد RTD میباشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا