صنعت و معدنویژه ها

مراسم اختتامیه کنگره ملی شهید «حاج‌علی محمدی‌پور» برگزار شد

مراسم اختتامیه کنگره ملی شهید عارف «حاج‌علی محمدی‌پور»، با حمایت مجتمع مس سرچشمه 9 مهرماه در تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

به گزارش صنعت کار –  آیین اختتامیه کنگره ملی شهید عارف «حاج‌علی محمدی‌پور» با حضور دکتر حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون پارلمانی دولت سیزدهم، دکتر فداکار استاندار کرمان، فرماندار رفسنجان، مدیرکل بنیاد شهید استان، رئیس دانشگاه ولی‌عصر، شهردار رفسنجان و جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: این روزها دنیای اسلام از شرق تا غرب در حزن و ماتم شهادت سیدحسن نصرالله است که مصیبت بزرگی بود. اما این‌گونه نیست که فکر کنیم صهیونیست‌ها به هدف خود رسیدند. بله ما آسیب دیدیم و جبران آن سخت است اما ایشان اینقدر نیروهای ورزیده‌ای را آموزش داده که این مسیر ادامه خواهد داشت.

سیدمحمد حسینی در ادامه به بیان برخی خصوصیات شهید عارف «حاج‌علی محمدی‌پور» پرداخت و گفت: شهید حاج‌علی محمدی‌پور مأنوس با نهج‌البلاغه و دلبسته قرآن بود. ما این شهدا را از اولیای خدا می‌دانیم. در زمانی که اغلب سرگرم مادیات و ظواهر دنیا هستند شهدا باطن و حقیقت عالم را دیدند و می‌دانستند که این دنیا محل گذر است.

وی با اشاره به اینکه شهید محمدی پور تلاش می‌کرد که در مجتمع مس سرچشمه او را به‌عنوان کارگری ساده بشناسند، افزود: حتی در سربازی درجه‌دار شده بود ولی مانند سرباز عادی خودش را نشان می‌داد و اگر روایتی از جبهه و جنگ و عملیات تعریف می‌کرد نقش‌آفرینی خودش را نادیده می‌گرفت و این توصیه سردار سلیمانی بود که باید به مرحله‌ای برسیم که خودمان را نبینیم.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: اخلاص و توکل به خدا، ایمان بالا و قطع وابستگی به دنیا، مطیع امر ولایت و رهبری بودن و تحمل سختی‌ها از خصوصیات شهید محمدی‌پور بود.

در این مراسم، از برگزیدگان کنگره تقدیر و پوستر مستند «در این لحظه» درباره شهید حاج‌علی محمدی‌پور رونمایی شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا