گوناگونویژه ها

کدام بهتر است؟ پکیج های دیواری یا آبگرمکن های مخزنی قدیمی؟

به گزارش صنعت کار، خیلی وقتا که پکیج خراب میشه و رادیاتورها گرم نمی‌شن، یاد قدیم می‌افتیم که آبگرمکن مخزنی و بخاری داشتیم و این همه دردسر نداشتیم. حالا این سوال پیش میاد که واقعا کدوم بهتره؟ آبگرمکن و بخاری یا پکیج و رادیاتور؟ اصلا از کدومش میتونیم استفاده کنیم؟

مزایا آبگرمکن و بخاری:

استفاده همزمان از چند شیر آب گرم:

آبگرمکن‌ها معمولاً دارای مخزن بزرگ (تا ظرقیت ۲۰۰لیتر برای واحد مسکونی) هستند که مقدار قابل توجهی آب گرم را در خود ذخیره می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا در مواقعی که نیاز به مصرف همزمان آب گرم از چند شیر آب در خانه باشد، آب گرم به اندازه کافی در دسترس باشد.

سادگی تعمیر و نگهداری :

سیستم ساده این نوع آبگرمکن‌ها باعث می‌شود که تعمیر و سرویس آن‌ها نسبت به پکیج‌ها آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر باشد.

مستقل بودن گرمایش فضاهای داخلی با بخاری:

تنها خوبی بخاری اینه که هر فضای داخلی منزل رو جداگانه گرم می‌کند. بطوریکه اگه یک بخاری خراب شود، اتاق‌های دیگر همچنان گرم می‌مانند. اما سیستم پکیج و رادیاتور اینطور نیست. اگه پکیج خراب شود، کل خونه سرد می‌شود!

5

معایب آبگرمکن و بخاری:

مصرف بالای انرژی:

یکی از بزرگترین معایب آبگرمکن‌های مخزنی قدیمی، مصرف بالای انرژی آن‌ها است. این آبگرمکن‌ها به طور مداوم آب را گرم نگه می‌دارند، حتی اگر نیازی به استفاده از آب گرم نباشد. این امر باعث افزایش هزینه‌های مصرف انرژی می‌شود.

احتمال انفجار در آبگرمکن های مخزن دار:

تنها قطعه ایمنی نصب شده روی آبگرم کن مخزن دار شیر فشار شکن است که بعدز یه دوره مصرف ۱ یا ۲ ساله ممکن است عملکردش را از دست داده و باعث ترکیدن آبگرمکن شود.

اشغال فضای زیاد و جلوه ای نازیبا از نظر معماری:

آبگرمکن‌های مخزن‌دار به دلیل داشتن مخزن بزرگ، فضای زیادی را اشغال می‌کنند که این مورد حتی در برخی منازل با محدودیت فضا، مشکل‌ساز می‌شود.حتی از نظر زیبایی وجود رادیاتور در فضای حال و نشیمن چشم‌نوازتر است در مقایسه با وجود بخاری و لوله دودکش وسوراخ دودکش بخاری روی دیوار.

افت دمای آب:

آب گرم ذخیره شده در مخزن، به مرور زمان دمای خود را از دست می‌دهد. بنابراین، ممکن است در مواقعی که مصرف آب گرم افزایش می‌یابد، با کاهش دمای آب مواجه شوید. در حالی که در پکیج‌های دیواری مادامیکه شیر آب گرم باز است دمای آب گرم کاهش نمیابد.

نشت گاز مونوکسید کربن:

بزرگترین عیب و تهدید بخاری نسبت به پکیج نشت گاز مونوکسید کربن است که متاسفانه سالانه با شروع فصل سرما اخبار حوادث آن را میشنویم.

مزیت‌های پکیج نسبت به آبگرمکن:

پکیج‌های دیواری گازسوز در سال‌های اخیر به عنوان جایگزینی کارآمد و مقرون به صرفه برای آبگرمکن‌های سنتی مورد توجه مصرف‌کنندگان ،فعالین حوزه‌ی ساختمان و مقررات ملی ساختمان قرار گرفته‌اند. این سیستم‌های گرمایشی علاوه بر تامین آب گرم مصرفی، وظیفه گرمایش محیط را به واسطه اتصال به رادیاتورها ،فن‌کوئل‌ها و سیستم گرمایش از کف نیز بر عهده دارند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای پکیج نسبت به آبگرمکن اشاره می‌کنیم.

۱- راندمان بالاتر:

پکیج‌ها در گرمایش محیط راندمان بالاتری نسبت به بخاری دارند و همچنین آب را سریعترز آبگرمکن و بصورت لحظه‌ای گرم می‌کنند.فقط توجه داشته باشید با سرویس‌های دوره‌ای و فصلی از کارکرد پکیج در بهینه‌ترین حالت مطمئن شوید.اگر در شهر مشهد هستید برای تعمیر پکیج مشهد میتوانید از تعمیرکاران متخصص این حرفه کمک بگیرید.

۲- اشغال فضای کمتر:

بدلیل ابعد کوچکی که دارند فضای کمتری اشغال میکنند و جلوه زیباتری به فضا میبخشند.

۳- کنترل دقیق دما:

در پکیج‌ها با تنظیم دمای آب گرم مصرفی و دمای آب رادیاتور ها نیازی به بازو بسته کردن شیرها جهت تنظیم دما نیست.

۴- ایمنی بالا:

بدلیل وجود سنسورهای زیاد و کلیدهای ایمنی دودکش و فشار و دما در پکیج ،نمره خیلی بالاتری در ایمنی به آن تعلق میگیرد.

۵- کارایی بیشتر:

با نصب پکیج نیازی به نصب آبگرمکن و بخاری بصورت همزمان نیست و گرمایش محیط و تامین آب گرم مصرفی را با هم انجام میدهد.

جمع‌بندی!

همان‌گونه که در مقایسه مفصل مزایا و معایب پکیج با آبگرمکن ملاحظه فرمودید، برتری‌های پکیج دیواری گازسوز بر سایر سیستم‌های گرمایشی بر همگان آشکار است. لیکن نکته حائز اهمیت آن است که مقررات ملی ساختمان، با درایتی مثال‌زدنی، استفاده از تجهیزات منسوخ‌شده‌ای همچون آبگرمکن و بخاری را ممنوع اعلام نموده است. بدین ترتیب، انتخاب پکیج دیواری نه تنها یک تصمیم هوشمندانه، بلکه یک الزام قانونی به شمار می‌آید. چه کنیم؟ مگر می‌شود با قانون مخالفت کرد؟ پس بیایید با آغوش باز از پکیج استقبال کنیم و از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شویم.

توجه: تنها نکته مهم در استفاده و نگهداری پکیج کمک گرفتن از تکنسین حرفه‌ای و متخصص است.چنانچه نیازبه تعمیرپکیج در مشهد داشتین به جرات می‌توان گفت توس سرویس مجرب ترین تیم خدمات جهت تعمیرات پکیج مشهد را داراست که میتوانید از آن‌ها کمک بگیرید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا