او با اشاره به اینکه میزهای محصولات باید در تجاری سازی و ایجاد ارزش افزوده نقش ایفا کنند، تصریح کرد: میز ملی خرما دومین تجربهای است که در بوشهر برگزار میشود و در میز خرما، با همکاری ذینفعان موضوع تجاری سازی و ایجاد ارزش افزوده مورد توجه قرار دارد.
صادرات ۱۵ درصد از خرمای استان بوشهر
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۵ درصد خرمای بوشهر صادر میشود خاطر نشان کرد: سرانه مصرف خرما در کشور ۵ تا ۷ و در بوشهر ۲۰ کیلوگرم است.
حسینی، اجرای طرح خوشه خرما از سال ۹۳ و برندسازی بین المللی دو نوع خرمای بوشهر را از فعالیتهای صورت گرفته برای توسعه تولید و صادرات این محصول معرفی کرد و افزود: امسال میزان صادرات در استان بوشهر افزایش یافته و بازارهای هدف هند، پاکستان، ترکیه، قزاقستان و عراق بوده است.
منبعع: شاتا
انتهای پیام/