صنعت و معدنویژه ها

از ابتدای سال تاکنون ۲۲۵ دستگاه واگن باری در اراک تولید شده است

به گزارش صنعت کار، محمد رضا حاجی پور، در حاشیه اولین جلسه سیاستگذاری میز ریلی ضمن اعلام این خبرگفت : اراک به عنوان پایتخت صنایع ریلی کشور پرچمدار نهضت تولید ساخت داخل در زمینه محصولات ریلی بوده و توانسته نیاز کشور را تا حد زیادی برطرف کند.

وی درادامه افزود: شرکت فولاد درخشان اراک یکی از واحدهایی است که با اتکا به دانش فنی و بومی و استفاده از متخصصان توانمند توانسته گامهای بلندی در زمینه ساخت و تولید و خودکفایی کشور در زمینه واگن های باری بردارد.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به تولیدات این شرکت ازابتدای سال گفت: یکصد دستگاه از واگن‌های تولید شده ۲ محوره کانتینربر در شرکت فولاد درخشان اراک به سفارش شرکت پتروشیمی کرمانشاه تولید و آماده انتقال به این شرکت است.

حاجی پور با اشاره به ساخت واگن های ۲ محوره در این شرکت اظهار داشت: ۷۵ دستگاه واگن ۲ محوره نیز به سفارش شرکت ترکیب حمل و نقل ایران وابسته به صندوق بازنشستگان شرکت رآه‌آهن جمهوری اسلامی ساخته و تحویل شرکت بهره‌بردار شده است.

وی اضافه کرد: ۵۰ دستگاه واگن لبه بلند چهارمحوره نیز به ارزش هر واگن ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به سفارش شرکت آرمین، تولید و به زودی تحویل شرکت بهره‌بردار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان مرکزی تاکید کرد: ظرفیت ساخت بیش از ۵۰۰ دستگاه انواع واگن باری در شرکت فولاد درخشان اراک وجود دارد و انتظار می‌رود با حمایت شرکت‌های بهره‌بردار در پرداخت تسهیلات کم‌بهره نسبت به پویایی شرکت‌های تولیدی اقدام شود.

شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک در سال ۱۳۷۵ به‌عنوان مرکز خدماتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا