برگزیدهصنعت و معدنویژه ها

انجام بیش از ۱۲۴ هزار بازرسی از واحدهای اقتصادی سیستان و بلوچستان در ۹ ماهه امسال

به گزارش صنعت کار، محمود رضا رحمتیان با بیان این مطلب، افزود : در مدت ۹ ماهه امسال تعداد ۱۲ طرح نظارتی تخصصی از جمله ویژه نوروز، محصولات زراعی، ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی مصالح ساختمانی، طرح نظارتی کالاهای پزشکی،باشگاههای ورزشی ، قند وشکر ، مدارس غیرانتفاعی، حمل و نقل مسافر، بازگشایی مدارس، شب یلدا و برچسب قیمت انجام شده است .

وی ادامه داد : طی این مدت نیز جهت صنوف آموزشگاههای رانندگی ، خشکشویی،خدمات لوله کشی گاز،درب و پنجره، زولبیا-بامیه-قنادان قیمت گذاری صورت پذیرفته است .

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، افزود : در بازه زمانی اعلام شده در بخش آرد و نان در سطح استان نیز تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی صورت پذیرفته که منجر به تشکیل تعداد ۳۲۳ پرونده تخلف شده شده است .

رحمتیان ادامه داد : تعداد ۱۹ هزار و ۹۵۳ بازرسی طی مدت ۹ ماهه سالجاری در حوزه ی قاچاق کالا در سطح استان توسط بازرسان سازمان انجام شده که در همین ارتباط تعداد ۵۷۴ پرونده تخلف تشکیل که جهت رسیدگی به مراجع ذیربط ارجاع شده است .

وی در ادامه ابراز داشت : طی مدت اعلام شده نیز در سطح استان در خصوص نظارت بر انبارها و سردخانه ها ،تعداد ۷۲۳ بازرسی انجام گردیده که از این تعداد بازرسی ها ۶۹۳ مورد مربوط به انبارها و تعداد ۳۰ مورد مربوط به سرخانه ها می باشد .

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: در مدت ۹ ماهه امسال تعداد ۳ هزار و ۴۰۱ گزارش در سطح استان از طریق ستاد خبری ( مشارکت مردمی ) اخذ گردیده که از این تعداد یک هزار و ۹۸۶ مورد تلفنی ، تعداد ۶۳۸ مورد به صورت کتبی ، تعداد ۳۹۷ مورد به صورت حضوری ، از طریق پورتال ۱۵ مورد و از طریق سامانه پیامگیر ۲۴۴ مورد و وب سایت ۱۲۴ نیز تعداد ۱۱۴ می باشد که یک هزار و ۵۳ گزارش متخلف شناخته شده ، تعداد ۴۰۳ گزارش در دست بررسی ، تعداد ۱۷۳ گزارش منجر به رضایت شاکی و یک هزار و ۷۷۲ گزارش نیز غیر متخلف می باشد .

رحمتیان افزود : بیشترین گزارشات دریافت شده از طریق ستاد خبری طی مدت ۹ ماهه سالجاری مربوط گاز ، حمل و نقل مسافر ، آب آشامیدنی ، نان ، خدمات شرکت های خودروسازی ، قندو شکر ، پوشاک ، سوخت ، خدمات لوله کشی گاز ، میوه و سبزیجات ، لبنیات ، نوشابه ، روغن ، گوشت ، تخم مرغ و مرغ و… می باشد.

وی در پایان بیان داشت : هم استانیهای عزیز می توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی ،کم فروشی وتقلب ، احتکار ، انبارهای بی نام نشان و… از طریق تماس تلفنی باشماره ۱۲۴ ستادخبری سازمان در طول شبانه روز ( ازساعت ۶صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۹ پاسخگویی اپراتور واز ساعت ۱۹ به بعد از طریق تلفن پیامگیر ویا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری بصورت حضوری وکتبی گزارشات خود را ارائه نمایند وپس از اخذ گزارش ، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش ( متخلف – غیرمتخلف) کرده که پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد .

گفتنی است : شهروندان می توانند از طریق پورتال سازمان به آدرسcppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات خود را ثبت که از همین روش نیز گزارشات مردمی قابل رسیدگی از طرف بازرسین می باشد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا