برگزیدهصنعت و معدنویژه ها

استان های پیشرو در افتتاح طرح های صنعتی و معدنی در ایام دهه فجر/ بهره برداری از ۴۳۹ طرح با اشتغالزایی ۲۲ هزار و ۴۰۰ نفر

جشن‌های ویژه چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز گذشته ۱۲ بهمن در سراسر کشور آغاز شده است و در راستای تقویت امید در بین مردم همزمان بیش از ۴۳۹ طرح صنعتی، معدنی، تولیدی و تجاری در استان های مختلف کشور با حضور مسئولان وزارت صمت و مقامات استانی افتتاح می شوند.

با عملیاتی شدن این طرح ها برای بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی می شود.

در همین راستا، استان سیستان و بلوچستان با افتتاح ۳۳ طرح و حجم سرمایه گذاری ۱۸۳میلیارد تومان و ایجاد اشتغال ۶۱۳ نفر و همچنین استان البرز با ۳۳ طرح با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومان، به لحاظ تعداد پروژه مشترکا رتبه دوم را به خود اختصاص داده اند.

استان خراسان رضوی با ۲۹ طرح و حجم سرمایه گذاری ۶ میلیارد و ۱۰۳ میلون تومان و استان تهران با انجام ۲۵ طرح و حجم سرمایه گذاری ۶ میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومانی در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند.

استان گلستان با انجام ۲۵ طرح و حجم سرمایه گذاری ۱۶۷ میلیارد تومان، بوشهر با انجام ۲۳ طرح و حجم سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد تومانی ، استان گیلان با ۲۱ طرح و حجم سرمایه گذاری یک میلیاردو ۷۳۹ میلیون تومانی در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین عملیات عمرانی در استان کرمانشاه با ۲۰ طرح و حجم سرمایه گذاری ۱۵۵ میلیارد تومانی، استان مرکزی با ۱۹ طرح و حجم سرمایه گذاری ۷۱۵ میلیارد تومانی در ایام دهه فجر نیز افتتاح می شود.

همزمان با چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۶ طرح با حجم سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می رسد.

از ۴۳۹ طرح صنعتی، معدنی، ۱۴ طرح برای استان چهارمحال بختیاری، همدان ۹ طرح، لرستان، مازندران، قم، کردستان، سمنان و به خراسان شمالی با ۸ طرح اختصاص دارد.

همچنین در قزوین ۱۱ طرح، جنوب کرمان ۹ طرح، همدان ۷، کرمان و آذربایجان غربی ۶ طرح، زنجان و اردبیل ۵ طرح افتتاح خواهند شد.

با افتتاح این طرح ها و اضافه شدن آنها به چرخه تولید کشور و میزان اشتغالی که ایجاد می کنند استان آذربایجان غربی در میزان اشتغال در رتبه ۲۳، اردبیل در رتبه ۳۲ اصفهان در رتبه ۲۲، البرز در رتبه ۲، استان ایلام در رتبه ۱۸، تهران در تبه ۲۷ و همدان در رتبه ۳۰ اشتغالزایی در کشور قرار دارند

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا