برگزیدهتاپصنعت و معدنویژه ها

ایران و قطر فصل نوینی از همکاری ها تبادل نیروی کار

به گزارش صنعت کار، یکی از راه‌های کاهش نرخ بیکاری اعزام نیروی کار به کشورها دیگر است و این اقدام همواره مورد توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است. به گونه‌آی که پیش‌بینی شده پنج هزار نفر نیروی کار سال آینده به خارج از کشور اعزام شود.

براین اساس مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری سومین نشست کمیته مشترک وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و وزارت توسعه اداری،کار و امور اجتماعی دولت قطر در دوحه خبر داد.

به گفته «علی حسین شهریور» در این نشست طرفین ضمن توافق برای گسترش مناسبات دو جانبه در حوزه‌های تبادل نیروی کار ماهر و متخصص، روابط کار و سیاست گذاری بازار کار، بر وجود اراده عملی برای ارتقاء سطح همکاری‌ها تاکید کردند .

تسهیل صدور و تمدید مجوز کار برای نیروی کار ایرانی، ارسال فهرست کارگران ایرانی به صورت سالیانه و به شکل ادواری برای طرف ایرانی ، تبادل فهرست‌های موسسات کاریابی مورد تایید و تسهیل ارتباط کاریابی های دو کشور بخش دیگری از توافقات انجام شده از سوی کمیته مشترک بود.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه بازرسی کار و آگاهی در مورد هیات‌های حل اختلافات کارگری و کارفرمایی و همکاری و حمایت هرچه بیشتر از مواضع یکدیگر در سازمان بین المللی کار نیز مورد موافقت طرفین قرار گرفت .

در این نشست مقرر شد برنامه اقدام مشترک همکاری بین دو وزارتخانه تدوین و در سال ۲۰۲۰ میلادی در تهران یا دوحه توسط وزرای دو کشور به امضا برسد.

 

منبع: ایرنا

 

لنتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا