برگزیدهصنعت و معدنویژه ها

افزایش ۲ برابری تعداد بازرسان در سطح کشور

به گزارش صنعت کار، عباس تابش افزود: متناظر با این طرح، در سطح استان ها نیز اقدام می شود و هدف اصلی آن حضور پررنگ و تاثیرگذار بازرسان در سطح بازار است. و البته در همین راستا در ایام پیش روی و ماه مبارک رمضان گشت های بازرسی در سراسر کشور با حضور دستگاه‌های مرتبط و نمایندگان آنها نیز عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: برای ارتقای تعداد بازرسی ها و گشت‌های مشترک مقرر شده است با همکاری بسیج اصناف و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعداد بازرسان در سطح کشور نسبت به سال گذشته، ۲ برابر تعداد موجود افزایش یافته است.

تابش اضافه کرد: در نشست هماهنگی طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور روسای استان‌ها برگزار شد در خصوص تامین شکر مورد نیاز و حتی مازاد آن تصمیم گیری شد و همچنین مقرر شد انبارهای کالاهای شوینده و بهداشتی مشمول طرح سامانه جامع انبارها و سامانه اعلام موجودی شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود و در دستور موکد وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ در صورت عدم اعلام موجودی انبارهای مواد شوینده و بهداشتی برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد و البته در صورت بروز تخلف در این خصوص علاوه بر برخورد تعزیری با متخلفان برخورد کیفری و قضایی نیز در دستور کار است.

معاون وزیر صمت گفت: نظارت بر مبادی تولید کالاهای مهمی مانند ماکارونی، کارخانجات آرد و…، در این ایام جزو اولویت ها خواهد بود و همچنین بازرسین مقیم سازمان حمایت در شرکت های بزرگ مستقر خواهند شد تا روند تامین و توزیع این اقلام کالایی مهم دچار هیچ گونه اختلالی نشود.

تابش افزود: در طرح نظارت و بازرسی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و همچنین نظارت بر بخش های خدماتی و همچنین کشتارگاه های گوشت و مرغ با استقرار بازرسان مقیم شرایط عرضه به دقت مورد رصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این نشست همچنین نمایندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ کشور و اتحادیه‌های صنفی موثر در روند تامین کالا و خدمات مورد نیاز مردم در این ایام آمادگی کامل کردند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم تغییر قیمت پایه شکر در سطح عرضه گفت: قیمت مصوب این کالا ۴۰۵۰ تومان است، همچنین قیمت انواع بسته‌بندی آن نیز اعلام شده و حتماً به لحاظ تامین هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و در مواردی که از سوی برخی از استان‌ها نیز اعلام شده است بنده به نمایندگی از سوی وزیر مسئول پیگیری موضوع شدم و امروز با بارگیری شکر مورد نیازشان دغدغه های موجود به حداقل ممکن می رسد.

تابش در خصوص قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ و میوه شب عید نیز توضیح داد: گوشت مرغ قیمت مصوب دارد و گوشت قرمز نیز در حال توافق نهایی برای قیمت مصوب هستیم؛ میوه شب عید به طور کامل به همه استان ها حمل شده و توزیع آن در حداقل زمان نهایی انجام خواهد شد.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: برای جلوگیری از برخی سوء استفاده ها در سطح بازار به سبب بروز بیماری کرونا، در توافقی که با سازمان غذا و دارو داشتیم و با محوریت آن ها برای برخورد با متخلفان ورود خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم زمینه تخلفات و سودجویی های مقطعی را به حداقل ممکن برسانیم.

تابش در خصوص تصمیم اتخاذ شده برای لغو برگزاری نمایشگاه های بهاره در سطح کشور گفت: این تصمیم پیرو ابلاغیه وزارت بهداشت انجام شده و حتماً از طریق اجرای فروش فوق العاده و افزایش تعداد واحدهای صنفی مشارکت کننده در این طرح جبران می شود و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در روند عرضه مستقیم اقلام کالایی این ایام اعلام آمادگی کرده اند و با ما همکاری لازم را خواهند داشت و می توانند جایگزین مطمئنی در موضوع برگزاری نمایشگاه‌های بهاره باشند.

وی در پایان تاکید کرد: به مردم عزیز کشورمان قول می‌دهم که در هر بازه زمانی که به فروشگاه ها مراجعه کنند از نظر تامین اقلام کالایی مورد نیاز مردم هیچ کمبودی نداریم و حتی وفور کالا نیز وجود دارد.

منبع: شاتا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا