برترصنعت و معدن

روحانی: معادن را از حبس آزاد کنیم

به گزارش صنعت کار،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  در آیین بهره برداری از طرح های صنعتی و معدنی در استان‌های خراسان رضوی و اصفهان که به صورت ویدیو کنفرانس گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که در پنجشنبه ای دیگر توانستیم بخشی از دستاوردهای ملت بزرگ ایران کارگران و مهندسان را در معرض دید ملت فهیم ایران و همچنین جهانیان برسانیم.

رییس جمهوری گفت: امیدوارم امسال سالی پرکار و پر شتاب برای همه مسئولان و کارگران باشد. امسال سال «جهش تولید» است و باید همه توانمان را به کار ببریم و به گونه‌ای  حرکت را افزایش دهیم که سال ما سال پر افتخاری برای ملت و کشور عزیز باشد.

روحانی افزود: چند نکته مهم درباره افتتاح‌های امروز این است که تولید فولاد کشور در دولت یازدهم و دوازدهم به ۲ برابر تولید فولاد تاریخ کشور رسید یعنی هر چه تولید داشتیم در ۷ سال دوبرابر شده است. این به این معنا است که سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و مهندسان شبانه‌روز برای آبادانی کشور تلاش می کنند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که در تولید فولاد از رتبه دهم به رتبه هشتم می رسیم و امروز ظرفیت تولید فولاد ما ظرفیت ۵۵ میلیون تن است. در زنجیره فولاد یعنی معدن، کنسانتره و گندله هم آهن اسفنجی و شمش فولاد زنجیره ما منظم و کامل شده است. این که می بینید جایی کنسانتره افتتاح می‌شود و جای دیگر گندله، یعنی زنجیره اجرا می‌شود و باید کاری کنیم که در بخش فولاد که از معدن که شروع می کنیم بتوانیم زنجیره بعدی را هم محقق کنیم که سریعتر به محصول نهایی برسیم.

وی بیان کرد: مواد اولیه بسیار غنی در کشور وجود دارد که باید از معادن استخراج شوند. پیش تر نیز به واگذاری معادن اشاره داشتم و امروز نیز می گویم باید معادن کشور را از حبس آزاد کرده و در بورس ارائه کنیم.

روحانی گفت: امروز تمام ایران به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است. در هر استانی همه تلاش  و کار می‌کنند. اینکه در بخش صنعت و معدن ما ۳۸۰۰ طرح مشغول فعالیت هستند و در سال جاری تا پایان سال ۲۰۰ طرح مهم افتتاح می شود، به این معنی است که همه کشور در حال حرکت است.

وی یاد اور شد: در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی،  خدمات، حمل و نقل و انرژی امروز شاهد یک تحول هستیم و بحمدالله موفق هستیم و هر هفته طرح‌های مهمی را افتتاح می‌کنیم.

روحانی گفت:  ۴۷۲۶ میلیارد تومان ارزش طرح‌هایی است که امروز افتتاح شد و این پاسخ بسیار خوبی است به آنهایی که می‌خواستند در سال ۹۷ و ۹۸ کشور ما را به زانو در بیاورند.

رییس جمهوری یادآور شد: گزارشی که در همین بخش لوازم خانگی داده شد نشان داد که در سال ۹۸ که فشار ۹۷ را داشتیم و فشار مضاعف شد، تولید لوازم خانگی در سال ۹۸ نسبت به ۹۷،   ۱۰ درصد افزایش یافت و در برخی موارد۳۳ درصد و در برخی  موارد۱۲ درصد افزایش یافته است؛ یعنی تحریم نتوانسته ما را از پا درآورد. تولید یخچال فریزر از امروز ۳۰۰ هزار دستگاه افایش پیدا می کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا