تاپصنعت و معدنویژه ها

حقوقی ها بورس را سبز پوش کردند

به گزارش صنعت کار، شاخص کل بورس امروز با ۶۸ هزار و ۷۲۱ واحد صعود، رقم یک میلیون و ۷۱۸ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۱ هزار و ۹۰ واحد رشد، به رقم ۴۶۶ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.

معامله گران امروز ۹۳۵ هزار معامله انجام دادند که ۸۵ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال ارزش داشت.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

بازگشت فرابورس به کانال ۱۸ هزار واحد

شاخص کل فرابورس نیز با ۶۴۴ واحد صعود رقم ۱۸ هزار و ۱۵۶ واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار ۶۷۷ هزار معامله انجام دادند که ۶۴ هزار و ۹۸ میلیارد ریال ارزش داشت.

 

اما باید دید چه عاملی توانسته لباس قرمز بورس را بار دیگر سبز رنگ کند.

علی اصغر بهرامی کارشناس بازار فلزات با اشاره به مثبت شدن بورس طی چند روز گذشته به «صنعت کار»، گفت: مهمترین مولفه که توانست منجر به رشد شود، حمایت حقوقی ها بود. زیرا بنیادی اتفاقی رخ نداده است.

در حالی بازار بورس بار دیگر سبز پوش شده است که بازار دلار نیز به یک تعادل در قیمت دست یافته است. بهرامی درباره این موضوع  نیز تصریح کرد: تعادل قیمت دلار نیز بر این موضوع اثر گذار بود و توانست سرمایه ها را به سمت بورس بیاورد.

این کارشناس بازار ادامه داد: مردم تمایل دارند سرمایه خود را به سمتی ببرند که اطمینان بیشتری داشته و دارای نوسان باشد، یعنی بازار ثابت چندان جذاب نیست. درواقع وجود نوسان می تواند برای سرمایه های سرگردان جذاب باشد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا