گوناگون

شهرستان لنجان دارای بیشترین سهمیه آزمون استخدامی ذوب آهن اصفهان

به گزارش صنعت کار،مهدی بهرامی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی با تسلیت شهادت حضرت زهرا (ع)و گرامیداشت حماسه نهم دی گفت: چند سال بود که استخدام آزمون استخدامی نداشتیم اما در سال گذشته مجوز برگزاری آزمون استخدامی اخذ شد و قرار بود آبان ماه آزمون انجام شود که با شیوع کرونا این امر تعلیق و با دستور ستاد کرونا اجرای این فرآیند مجدداً از سرگرفته خواهد شد.

وی با اشاره به این که در بهمن ماه آزمون برگزار و تعداد بیشتری (۵۰۹) جذب می شوند افزود:  با توجه به اخذ مجوز برای جذب نفرات بیشتر، فرصتی هم برای کسانی که بخواهند ثبت نام کنند قایل می شویم. در این آزمون اولویت ایثارگران و بومی گزینی لحاظ شده و بیشترین اولویت استخدام به شهرستان لنجان تعلق گرفته است. وی تصریح کرد: در موضوع به کارگیری شرکت های پیمانکاری ۷۰ درصد جذب نیروها به گواه اداره کار از طریق شهرستان انجام می شود.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص فعالیت مجدد شهرک واحد گفت: اگر پیشنهادهای اقتصادی و عملیاتی برای راه اندازی این مجموعه به ذوب آهن برسد استقبال می کنیم .

بهرامی همچنین در خصوص فعالیت های باشگاه ذوب آهن گفت: با شروع کرونا همه فعالیت ها تحت الشعاع قرار گرفت اما با رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی فعالیت تیم فوتبال ادامه پیدا کرد.

وی افزود: باشگاه ذوب آهن محل انجام ورزش حرفه ای است اما در بخش ورزش همگانی و کارگری و برگزاری مسابقات دانش آموزی منطقه هم مشارکت می کنیم و به دنبال توسعه مستقیم و غیر مستقیم هستیم.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی یادآور شد: در این راه اولویت ما منطقه است به نحوی که چند واحد خانه روستایی کرچگان را تجهیز کردیم.

وی ادامه داد : در بحث حرفه ای اولویت ما استفاده از توان و ظرفیت همکاران و خانواده ذوب آهن و شهروندان استان اصفهان است.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی با اشاره به این که نگاه ذوب آهن به شهرستان هیچ گاه از بالابه پایین نبوده گفت: با تمام مسئولین نهادهای مردمی مثل شوراها برای ارایه خدمات متقابل جلسات متعددی برگزار شده است چون اعتقاد داریم ذوب آهن نیازمند تعاملات دو جانبه مبتنی بر منطق و در نظرگرفتن منافع دو طرفه است.

هوای سالم حق مردم است و مردم حق مطالبه دارند

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت در خصوص برنامه های شرکت در مسیر ایجاد و نگهداری فضای سبزگفت: برای کاشت درخت از یک اکیپ متخصص مشاور با درجه دکترا استفاده شد که امکان سازگاری با خاک، کم آبی و سرما و گرمای منطقه داشته باشد.

وی افزود: به علت محدود بودن منابع آبی کارخانه فضای سبز موجود به صورت دیم است که بر اساس سازگار بودن با شرایط اکوسیستم منطقه انتخاب شده و برنامه بهبود مستمر جهت جایگزینی گونه ها در دستور کار است.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی تصریح کرد: بخش عمده ای از درختان از سیستم آبیاری هوشمند قطره ای استفاده می کنند که در این روش سیستم های اتوماسیونی رطوبت خاک را می سنجند و اگر نیاز به آب داشت تغذیه می کند و اپراتور ندارد.

بهرامی با اشاره به این که فضای سبز دارای کارکردهای مختلفی از جمله ایجاد فضای شاد برای کارکنان و جلوگیری از آلودگی هوا است و طبق تحقیقی که با حضور یکی از دانشگاه های معتبر از پنج گونه گیاهی برروی فضای سبز موجود در یک فاصله زمانی ۱۰ ساله انجام شد مشخص شد این فضا، نزدیک سه میلیون تن کربن معادل حدود ۹ میلیون تن دی اکسید کربن  را از هوا جداسازی کرده است که ارزش این ترسیب کربن در این فاصله چیزی حدود ۵۱۷ میلیون دلار بود.

وی تصریح کرد: طبق الزامات محیط زیست باید ۲۵ درصد مساحت سایت صنعتی به فضای سبز اختصاص پیدا کند اما با دارا بودن ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز ۸۴ برابر استاندارد سازمان محیط زیست فضای سبز در ذوب آهن ایجاد شده است.

بهرامی در خصوص گونه های موجود در فضای سبز نیز گفت: این فضا شامل سه قسمت پهن برگ است که به سمت آبیاری قطره ای هوشمند پیش می رویم. یک بخش سوزنی  است که کل سال داشته باشیم و بقیه ، گونه های مقاوم به کم آبی است.

وی افزود: اگر این درخت ها پرمصرف بود با خشکسالی های اخیر از بین رفته بود . البته بخش هایی نیز در حال بازپروری است و درختان سوزنی برگ با آبیاری حفظ شد. اکنون در حال احیای آن ها هستیم. بخش دیگر آب یاری دیم مربوط به بادام کوهی است و کاملا مطالعه شده است و پهنه سبزی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به سیستم فیلتراسیون کارخانه شامل الکترو فیلتر و بک فیلتر گفت: فیلتر ها قابل تعویض در شبانه روز نیستند و در صورت نیاز به تعویض باید کل سیستم عوض شود. همچنین با تعویض درب های فلکسیبل بوی نامطبوع کک سازی به حداقل رسیده است.

وی همچنین با اشاره به هزینه های بالای بیمارستان گفت: در شرایط کرونا مراجعات و درآمدهای بیمارستان کاهش چشمگیری داشت که با حمایت مدیریت عالی ذوب آهن،  فعالیت های بیمارستان ادامه دارد.

ذوب آهن اصفهان پساب تصفیه شده را خریداری و منتقل می کند

مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان لنجان گفت: با توجه به بحران کم آبی دولت صنایع را مکلف به استفاده از پساب کرد . انجام این کار بر اساس بالاترین استانداردها انجام شد.

وی افزود: آبفا پساب را پس از جمع آوری و تصفیه بیولوژیکی  به صنایع انتقال می دهد که ما پساب را خریداری و  بخشی از پساب صنعتی کارخانه که قبلا در لاگن های زرین شهر ریخته می شد  تصفیه می شود.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته ذوب آهن اقدام به خرید پساب زرین شهر نمود که بخشی از آن همان ۶۰ لیتر بر ثانیه است که بر اساس الزامات محیط زیستی و تقاضای منطقه خریداری شده است.این پساب قبلاً وارد زاینده رود می شد.

وی یادآور شد: الزامات محیط زیستی و لزوم حفظ شرایط زاینده رود، ذوب آهن را بر آن داشت که ۶۰ لیتر در ثانیه پساب زرین شهر را خریداری کند. برای این فعالیت، در سال ۹۳ پیمانکاری انتخاب شد و چهار پمپ خانه در زرین شهر، کنار لاگن ها، برای آبیاری فضای سبز و انتقال بین راهی  ایجاد شد.

نصر افزود: هزینه انجام این وظایف و تکالیف ۸ میلیارد تومان بود که با احتساب قیمت های کنونی ، حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده تا مشکل پساب زرین شهر حل شود.

وی با اشاره به تاریخچه خرید آب گفت: ما در حوضه زاینده رود هستیم .زمان احداث ذوب آهن ، این شرکت برای تونل ۲ کوهرنگ که آورده ای حدود ۲۲۰ میلیون متر مکعب داشت هزینه کرد و به نام ذوب آهن ثبت شد . در غیر این صورت این آب به کارون می ریخت و از موجودی حوضه چهار محال و بختیاری نبود.

نصر تصریح کرد: حق آبه ذوب آهن از زاینده رود یک متر مکعب بر ثانیه در سال است و با این حال سد آب بند هم احداث شد تا ذوب آهن بتواند به راحتی آب برداشت کند و البته این برداشت با انجام فعالیت های صرفه جویی در مصرف آب ،  الان کمتر از ۴۰ درصد از حق آبه این شرکت است . سهم ذوب آهن از زاینده رود حاصل سرمایه گذاری برای تونل کوهرنگ بود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد بیع متقابل بسته شد تا پساب انتقال پیدا کند . بدین منظور تصفیه خانه با ظرفیت  ۱۵۰ میلیون متر مکعب با ۱۸ میلیون یورو سرمایه گذاری به شکل  بی او تی  ایجاد شده تا پساب آورده فولاد شهر و زرین شهر را تصفیه کند و همراه پساب حاصل از ذوب آهن در مجموع به مقدار ۱۳۰ میلیون مترمکعب بازچرخانی شود . بدین ترتیب سهم آب زاینده رود در تامین نیاز ذوب آهن به تدریج کم و به صفر می رسد .

وی به منافع متقابل ذوب آهن و منطقه اشاره کرد و گفت: ذوب آهن  نقش تعیین کننده ای در پیشرفت و صنعتی شدن و رونق اقتصادی منطقه ایفا کرد و این مجتمع عظیم صنعتی نیز در عوض از نیروی کار و دلسوزی منطقه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ذوب آهن از ابتدای تاسیس تا زمان حاضر برای اجرای طرح های توسعه دارای دستاوردها و تبعات گوناگون بوده است. در طول این ۵۰ سال هم با افزایش جمعیت، کشاورزی و صنعت توسعه پیدا کرده  که حضور این میزان جمعیت  ساکن در اطراف ذوب آهن در گذشته قابل پیش بینی نبوده و بر این اساس امروز سد زاینده رود کفاف مصارف را نمی دهد .

وی تاکید کرد: در ذوب آهن اصفهان بهینه سازی تکنولوژی موجود و رفتن به سمت تجهیزات و تکنولوزی  کاهش مصرف اب برای توسعه را دنبال کردیم و نتیجه آن این بود که اگر قبلا یک مترمکعب  بر ثانیه دیماند داشتیم و ۷۰ درصد آن محقق می شد امروز با سه کوره و توسعه ای صورت گرفته مصرف آب به نسبت گذشته کاهش چشم گیری پیدا کرده است.

نصر ادامه داد: مصرف آب سالانه ذوب آهن از ۳۰ میلیون مترمکعب در سال ۷۵ به ۱۷و نیم میلیون مترمکعب رسیده است و بر این باور هستیم که متکی بودن صرف به آب خام زاینده رود نمی تواند پایدار باشد .

وی با اشاره به افزایش مصارف آب در طی سال های گذشته گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید به سمت کاهش مصرف آب حرکت کنیم و ذوب آهن نیز باید خود را با این شرایط وفق دهد. انتقال پساب نیز با سرمایه گذاری بزرگ ذوب آهن صورت گرفت و با توجه به شرایط ذوب آهن خود را وفق داده و نتایج آن مشخص است که می توان قضاوت کرد.

مدیر روابط عمومی ذوب آهن نیز در این نشست گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ، ذوب آهن اصفهان نه تنها خودکفایی و بومی سازی را رقم زد، بلکه به توسعه سایر صنایع کشور نیز کمک شایانی نمود و خدمات شایانی در سطح ملی و منطقه ای در ابعاد صنعتی، تولیدی و همچنین مسئولیت اجتماعی ارائه نمود.

انتهاى پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا