تاپصنعت و معدننفت و پتروشیمیویژه ها

بحران تقاضا پیش روى صادرکننده بزرگ LNG

به گزارش صنعت کار، استرالیا ،بزرگترین صادرکننده گاز مایع در جهان ، در مورد تقاضای داخلی برای سوخت با یک معضل روبرو است ، زیرا برنامه های دولت برای بهبود اقتصادی با گاز با برخی از واقعیت ها روبرو می شود.

مصرف کنندگان داخلی گاز ظرف دو تا سه سال با کمبود تأمین روبرو هستند و صنعت اکتشاف و تولید به طور فزاینده ای هشدار می دهد که افزایش تولید در زمان موجود دشوار خواهد بود.

به نظر ناسازگار است که کشوری که در ۱۰ سال گذشته جایگاه قطر را از آن خود کرده و به عنوان بزرگترین فرستنده LNG جهان ، ادعا دارد، با کمبود عرضه روبرو شود که پایگاه تولید تحت فشار خود را تهدید می کند.

اما ترکیبی از سرمایه گذاری بیش از حد در پایانه های صادراتی LNG در سواحل پرجمعیت شرقی ، سیاست های محدود کننده دولت در برخی از ایالت ها و در سطح فدرال و زمین شناسی چالش برانگیز استرالیا و مسافت های گسترده اکنون تهدید می کند که به طور بنیادی بخش گاز طبیعی کشور را تغییر شکل دهد.

گاز طبیعی کافی برای تأمین تقاضا وجود ندارد ، اینکه گازى براى توسعه از گذشته در اختیار باشد یا گازى جدید را نمى توان با سرعت به میزان کافى تحویل داد.

راه حل های پیشنهاد شده توسط صنعت و دولت فدرال همه به نظر ممکن است ، اما احتمالاً ناکافی است.

تقویت اکتشاف ، شاید با یارانه های دولتی ، برای تولید آنلاین جدید ، رایج ترین راه حل باشد.

اما در اینجا عارضه این است که آینده نگرترین حوزه ها در مناطق دور افتاده کشور قرار دارند ، توسعه آنها گران خواهد بود و برای انتقال سوخت به مسافت های گسترده احتیاج به ایجاد زیرساخت های خط لوله گسترده دارد.

به عبارت دیگر ، این گاز گران قیمت خواهد بود ، مگر اینکه دولت آماده باشد تا از طرح های بازیابی خود به کمک گاز با یارانه های گسترده پشتیبانی کند ، چیزی که فروش آن به یک انتخاب کننده دشوار است و ترجیح می دهد پول بیشتری را صرف مزایای ملموس تری مانند مراقبت های بهداشتی و آموزش کند.

بازار داخلی گاز استرالیا در سواحل شرقی از سالها گاز طبیعی ارزان قیمت بهره مند شد ، زیرا سوخت به عنوان محصول جانبی نفت خام در میادین خارج از مرز تولید می شد. ساحل جنوبی ، به طور موثر اجازه می دهد نفت خام با قیمت بالاتر یارانه گاز را بدهد.
راه حل بالقوه دیگری که برخی از افراد در صنعت مشاهده کرده اند توسعه پایانه های واردات LNG در نزدیکی سیدنی و ملبورن و واردات سوخت از سایر صادرکنندگان مانند ایالات متحده است.

اگرچه این به عرضه افزوده می شود ، اما مشکل گرانی را حل نمی کند ، زیرا واردات LNG با قیمت بین المللی غالب خواهد بود ، که به احتمال زیاد از قیمت داخلی فعلی که عمدتاً مبتنی بر بازپرداخت LNG است ، بالاتر خواهد بود.

حال اگر استرالیا با افزایش قیمت گاز داخلی روبرو شود ، آن ۲۷٪ تقاضای باقیمانده در معرض تهدید جدی قرار دارد.

در حال حاضر در برابر افزایش انرژی های تجدیدپذیر مانند باد و خورشیدی ، قدرت گاز سوز در حال کاهش است و تهدید دیگری برای نقش گاز به عنوان تأمین کننده برق است.

تقاضای گاز خانگی نیز در معرض تهدید قرار دارد زیرا مصرف کنندگان به گزینه های دیگری برای گرم کردن و پخت و پز روی می آورند ، به خصوص با توجه به اینکه قیمت خرده فروشی برق در استرالیا در سال های اخیر روند رو به پایین داشته است زیرا تجدیدپذیرهای ارزان قیمت ادعا می کنند که سهم بازار آنها در حال افزایش است.

و مصرف کنندگان صنعتی گاز مانند صنایع شیمیایی ، کود و تولید شیشه با واردات ارزانتر محصولات خود از آسیا با رقابت روبرو هستند و ممکن است تصمیم بگیرند اگر قیمت گاز طبیعی حاشیه آنها را بیش از حد کاهش دهد ، به خرید از خارج از کشور روی آورند.

خطر اصلی صنعت گاز داخلی استرالیا این نیست که نمی تواند تقاضا را تأمین کند ، این است که تقاضا به اندازه کافی کوچک می شود که صنعت نیازی به توسعه منابع جدید ندارد.

انتهاى پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا