تاپصنعت و معدنویژه ها

اوج گیرى قیمت سنگ آهن

به گزارش صنعت کار، با وجود نگرانی در مورد محدودیت های زیست محیطی در چین ، قیمت سنگ آهن در روز جمعه همچنان صعود کرد.

تانگشان ، بزرگترین شهر فولاد سازی چین ، ماه گذشته گفت که شرکت هایى را مجازات خواهد کرد که یا به دنبال برنامه اضطراری ضد آلودگیاقداماتی انجام نداده اند یا آلاینده ها را به طور غیرقانونی تخلیه کرده اند.

طبق Fastmarkets MB ، جریمه ۶۲٪ Fe Benchmark وارد شده به شمال چین (CFR چینگدائو) در حال تغییر قیمت با ۱۷۸.۴۳ دلار در هر تندر روز جمعه بود و این بالاترین سطح از سال ۲۰۱۱ است.

شاخص درجه یک برزیل (۶۵٪  آهن) نیز به بالاترین سطح ۲۱۱.۱۰ دلار در هر تن رسید.

وارن پترسون ، رئیس استراتژی کالاهای ING ، گفت: “حاشیه فولاد در چین در حال حاضر بسیار جذاب است ، بنابراین حتی با وجود محدودیتدر تانگشان ، سایر تولیدکنندگان انگیزه بیشتری برای افزایش نرخ بهره را دارند.”

حاشیه های قوی تر، همراه با تمرکز بیشتر بر کاهش انتشار ، همچنین از تقاضای سنگ آهن با درجه بالاتر حمایت می کند.  این در حق بیمهکیفیت ، که اخیراً گسترش یافته است ، منعکس می شود. ”

لیندون فاگان ، تحلیلگر JPMorgan ، گفت: “علی رغم صحبت در مورد بازرسی های سراسری ، ما معتقدیم مناطق دیگر به ویژه با توجه بهافزایش حاشیه فولاد افزایش می یابند.”

طبق IndexBox ، پیش بینی می شود که مصرف جهانی فولاد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته ۴.۱ درصد افزایش یابد.

تحلیلگران بانک در یادداشتی نوشتند ، گلدمن ساکس انتظار دارد که بازار در نیمه دوم سال مازاد صادرات بیشتر برزیل را تجربه کند ، افزود کهآنها شاهد کاهش قیمت ها به ۱۱۰ دلار در هر تن در سه ماهه چهارم و زیر ۱۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ هستند.

انتهاى پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا