تاپصنعت و معدنویژه ها

شروع آزمایشی طرح معدنی «تسلا» در کنگو

به گزارش خبرنگار صنعت کار، این برنامه در شرایط عملیاتی واقعی در چندین  محل ، از جمله DRC و اروپا ، آزمایش می شود.

انتظار می رود آخرین حلقه در کل زنجیره تامین تسلا در سه ماهه چهارم انجام شود.  راه اندازی آخرین راه حل صنعت با پشتیبانی استودیوی فناوری بلاک چین ، Kryha ، در سال ۲۰۲۲ دنبال می شود.

تسلا در سال ۲۰۲۰ با گلنکور قرارداد خرید کبالت از معادن کنگو خود را امضا کرد ، اما همچنین به دنبال کاهش وابستگی خود به این فلز بوده است.

کنگو حدود ۷۰ درصد از ذخایر کبالت جهان را در اختیار دارد ، که برای باتری های لیتیوم یونی مورد استفاده در بخش EV می تواند تامین کننده اصلی به حساب آید.

معدنکاران  سنتی کنگو دومین منبع بزرگ کبالت جهان پس از معادن صنعتی این کشور هستند.  مشاوره این طرح انتظار دارد که کنگو امسال بیش از ۱۰۰ هزار  تن کبالت یا ۷۱ درصد از کل تولید جهان را تولید کند که از این تعداد ۸۰۰۰ مورد از منابع معدنکاری سنتی تامین می شود. البته در این میان موضوع معدنکاری کودکان نیز در کنگو وجود دارد. بر اساس گزارش عفو بین الملل ، کودکان هفت ساله در حال جستجوی سنگ های حاوی کبالت در کنگو بودند.

 پاکسازی تصویر بخش

تسلا تنها نیست.  چندین بازیگر بازار در ابتکارات مشابه در کنگو مشارکت دارند.  فولکس واگن ، برای بهبود شرایط کار در کشور غنی از کبالت ، کار می کند.  این فلز ، محصول جانبی مس یا نیکل ، یک فلز ضروری در تولید باتری هایی است که به EV و دستگاه های با تکنولوژی بالا کار می کند.

هوآیو کبالت ، بزرگترین تولید کننده کبالت چین ، که تامین کننده LG Chem و فولکس واگن است ، سال گذشته اعلام کرد خرید از معدنچیان صنایع دستی در جمهوری خلق چین را متوقف می کند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در منطقه کاتانگای جنوب شرقی کنگو از طریق کبالت و مس زندگی خود را می گذرانند.

‏ اعضای بنیانگذار منبع شامل Glencore ، گروه منابع اوراسیایی (ERG) و China Molybdenum (CMOC) هستند

این موسسه طرح های معدنی مسئول و موسسه کبالت را مشاوران استراتژیک خود می داند.

آخرین تلاش برای استفاده از بلاک چین برای بهبود شفافیت زنجیره های عرضه جهانی ، به ویژه در کالاها است.

بلاک چین ، فناوری پشت رمز ارز بیت کوین ، پیوندی بین دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتال ایجاد می کند و یک دفترکل دیجیتال امن از معاملات را ارائه می دهد که نمی توان آنها را دستکاری کرد. چند شرکت در مورد استفاده از بلاک چین در صنعت معدن طی دو سال گذشته تحقیق کرده اند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا