تاپصنعت و معدنویژه ها

وزیر جدید صمت به بخش خصوصی اعتماد کند

به گزارش خبرنگار صنعت کار، توسعه صنعت نیازمند افزایش سرمایه گذاری است که بخشی از آن در گرو افزایش ارتباطات بین المللی است. در واقع تیم اقتصادی و دیپلماسی دولت باید در کنار یکدیگر وارد همکاری شده تا شاهد توسعه روابط خارجی باشیم، اتفاقی که افزایش سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت را به همراه خواهد داشت.

اما فراموش نکنیم توجه به بخش خصوصی می تواند این مسیر را هموار تر کند و این موضوعی است که وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت باید به آن توجه ویژه داشته باشد. بدون شک نگاه تخصصی  وزیر صمت در کنار تعامل هرچه بیشتر با بخش خصوصی می تواند سرعت توسعه را افزایش دهد.

 

مسعود گل شیرازی رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در گفت و گو با «صنعت کار» با اشاره به مهمترین مولفه های وزیر جدید صمت، بیان کرد: تعهد و تخصص دو شرط اصلی در هر مسئولیتی است که وزیر جدید صمت هم باید این دو مولفه را دارا باشد. اگر هر کدام از این کامل نباشد بدون شک نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد. برعکس اگر این دو در کنار یکدیگر قرار بگیرند شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود.

وی درباره نگاه وزیر جدید صمت به سرمایه گذاری های خارجی در حوزه صنعت، اظهار کرد: برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت نیازمند همراهی و هماهنگی دولت هستیم تا گره گشایی در این حوزه صورت بگیرد. درواقع تیم اقتصادی و دیپلماسی دولت باید شرایط بین المللی را فراهم کرده تا شاهد ورود سرمایه های جدید در حوزه صنعت باشیم.

گل شیرازی تصریح کرد: متاسفانه در یک دهه گذشته نرخ تشکیل سرمایه چندان مطلوب نبود، به همین دلیل راه سختی پیش روی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: آقای وزیر باید به این نکته توجه داشته باشد که بازگشت بخش خصوصی به آغوش مردم می تواند در این زمینه اثر گذار باشد. درواقع فاصله گرفتن بخش خصوصی از نگاه سیاسی بر توسعه هر چه بیشتر موثر است.

گل شیرازی با اشاره به معرفی سید رضا فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی صمت، بیان کرد: با توجه به حضور آقای فاطمی امین در حوزه برنامه ریزی وزارت صمت در دوره های گذشته می توان امید داشت وی با نگاهی استراتژیک در حوزه سرمایه گذاری صنعتی توفیقاتی را بدست آورد.

وی ادامه داد: البته وزیر پیشنهادی باید به شرایط فعلی توجه داشته و با توجه به نگاه تخصصی خود تیمی متخصص از اهالی بازار را تعیین و در کنار خود داشته باشد. درواقع توسعه صنعتی علاوه حضور وزیر تخصصی نیازمند تیم مشاور قوی از بدنه بازار است.

 

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا