برترصنعت و معدن

صنایع انرژی بر باید جایگزین صنایع آب‌بر شود/ کاهش یک سومی تعرفه‌های گمرکی در بخش ماشین‌آلات

به گزارش صنعت کار، محمدمهدی برادران افزود: در دهه‌های ۱۹۷۰ بحث قیمت و تولید انبوه کالا موردتوجه بود، اما در دهه‌های بعدی به‌تدریج شاخص‌هایی همچون کیفیت و تنوع کالا با رعایت حقوق محیط‌زیست موردتوجه قرار گرفت و اکنون شاخصه مسئولیت اجتماعی نیز به این موارد افزوده‌شده است.

وی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را منبعی فسادزا و غیر کارشناسی دانست و تصریح کرد: برخی از کسانی که از این منابع استفاده می‌کردند به‌طورکلی تولیدکننده نبودند و کسانی که می‌خواستند تولید و صادرات انجام دهند، دچار مشکل بودند.

معاون وزیر صمت با اشاره به کاهش یک سومی تعرفه‌های گمرکی در بخش ماشین‌آلات، بیان کرد: رویکرد جدیدی در وزارت صمت مبنی بر مبارزه با کالاهای تقلبی، ایجادشده که بر اساس آن با کارگاه‌های کوچکی که به‌طور ناایمن و غیراستاندارد در کنار صنایع ایجادشده‌اند، مبارزه می‌شود.

برادران با تأکید بر لزوم ایمن‌سازی ساختمان‌ها و ماشین‌آلات در صنایع مختلف، تصریح کرد: این موضوع مهمی است که باید موردتوجه صنایع قرارگرفته و با همراهی بانک‌ها انجام شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در خاتمه با تأکید بر تولید کالای باکیفیت و عرضه آن باصرفه اقتصادی به مردم، گفت: اجحاف به حقوق مصرف‌کننده قابل‌پذیرش نیست و واحدهای تولیدی باید سعی کنند با کاهش هزینه‌های تولید، بازاریابی بهتر و بالا بردن کیفیت، محصولات را رقابتی کرده و علاوه بر بالا بردن راندمان تولید، کالای باصرفه اقتصادی بیشتری به مردم عرضه کنند.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا