نفت و پتروشیمیویژه ها

انواع فلنج مورد استفاده در صنعت پتروشیمی

به گزارش صنعت کار، فلنج سازوکاری است که توسط آن پمپ ها، سوپاپ ها، لوله و سایر دستگاه ها برای ایجاد یک ساختار لوله کشی به هم پیوند خورده اند. همچنین تغییر، بازبینی یا شستشوی آسان برای دسترسی را ایجاد میکند. معمولا فلنج استیل پیچ خورده یا جوشی هستند.اتصالات فلنج دار برای ایجاد رابطه ای بین دو فلنج با یکدیگر با استفاده از پیچ و مهره با یک گسکت بین آنها طراحی شده است.

در ساختار تمام انواع فلنج های لوله از موادی مانند لاستیک، برنز، نقره، فلز مس، چدن، استیل و غیره استفاده شده است. با این حال، رایج ترین آنها از سطوح ماشینکاری شده و کربن استیل در تولید فلنج ها استفاده میکنند. زمانی که لوله ای را انتخاب میکنید، طراحی فلنج تنظیم میشود؛ در بیشتر مواقع فلنج از یک پلاگین استفاده میکند.

رونقی که در تعداد متقاضیان خصوصی پتروشیمی به وجود آمده است، باعث شده است که فشار بیشتری بر حسب تقاضا برای اتصالات لوله وارد شود. رشد پروژه خط تولید در دست اقدام به درجه بالایی از قطعات انعطاف پذیر و اتصالات خودکار پنوماتیک نیاز دارد. فلنج های تولیدی و استفاده از اتصالات لوله کشی صنعتی که از مواد خاصی ساخته شده اند به یکی از رویه ها در صنعت تبدیل شده است.

اتصالات ممکن است در آزمایشگاه ها، کارخانه ها، واحد آزمایشگاه صنعتی و خطوط لوله مفید باشند. به دلیل اینکه ترکیبات مورد تحلیل بسیار خورنده هستند، ارائه محصولات درست برای استفاده در آزمایشگاه ها یک چالش عمده است.

منطقی است که شبکه وسیع خط لوله به حمل مایعات و مواد شیمیایی مختلف کمک میکند. آن یک مولفه بسیار مهم انتقال در جهان توسعه یافته است. نام دیگری برای چنین خطوط لوله ای وجود دارد؛ «جریان لوله کشی» برای کل شبکه لوله کشی به کار میرود و سیالاتی مانند گازوئیل، مواد افزودنی، آب، باد، هوا و غیره را در اطراف و درون زیرساخت صنعتی نگه میدارد.

این شبکه در تولید برق، خدمات یا کالاها فعالیت میکند. دمای بسیار بالا و دمای فشار باعث اتصال به نشتی میشود. از این رو، نیازمندی های عمده به اندازه کافی برای اتصال با فلنج ها و اتصالات برای لوله مقاوم در برابر حرارت و برخورد حفاظت شده است.

شرکت استیل کریمی تامین کننده انواع لوله و اتصالات استیل و تولید کننده فلنج استیل.  فلنج های شرکت استیل کریمی در کلاسو سایزهای متفاوتی تولید شده است. می توانید برای سفارش به سایت استیل کریمی مراجعه کنید.

انواع فلنج که در صنایع شیمایی و پتروشیمی بسیار مفید هستند شامل موارد زیر است:

فلنج های گلودار جوشی

این فلنج ها برای مخروطی کردن مرکز در محیطهای با فشار بالا رایج و مفید هستند. در شرایط خمش نرمال فلنج های گلودار جوشی مفید هستند.

فلنجهای روکار

فلنج روی لوله میلغزد، جوش داده میشود و از نشت جلوگیری میکند و فشار را بهبود میبخشد. برخلاف فلنج گلودار جوشیاین فلنج به دلیل هزینه پایینش یکی از ترجیحات مهندسان است.

فلنجهای لبه دار

جدا از فلنج های لبه دار، این فلنج ها بر روی سوپاپ ها میلغزند اما متصل هستند. این فلنج ها در ترکیب با ته کوب لبه دار استفاده میشوند. در عوض، این فلنج در محل با فشاری که با اصطکاک فلنج بر روی پشت سینه لوله به سمت گسکت اعمال میشود، نگه داشته میشود.

فلنج دنده ای

اگر شما این فلنج را تحت موقعیت خاص استفاده کنید، فلنج دندهای برای اتصال به لوله بدون جوشکاری مفید است. این معمولا در لوله ای با ضخامت دیواره عمیق قرار داده میشود که برای ایجاد رشته داخلی مفید است.

فلنج های کور

بیشترین فلنج هایی که بدون پیچ ایجاد میشوند و در مخزن تحت فشار برای مسدود کردن دهانه های لوله، مسیرها و انتهای لوله مفید است. این فلنج ها همچنین برای فعالیت های با فشار بالا بسیار مناسب هستند.

کاربردهای فلنج ها در صنایع پتروشیمی

اتصالات لوله ای در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز باید از کیفیت بالای آلیاژ یا استیل ساخته شود. آنها باید دقیق و قابل ردیابی باشند. تولیدکننده اصلی تجهیزات(Original Equipment Manufacturers) دائما تجهیزات خود را برای بهبود تولید در بخش عمودی ارتقا میدهند.

تاسیسات شیمیایی نیازمند اتصالات لوله ای خاصی هستند تا تاثیر تولید مداوم و دست های، انتقال سیال، جرم و انتقال حرارت و غیره را تحمل کنند. از آنجایی که بیشترین فرایندها در دست اقدام هستند نیاز است که در سریعترین زمان ممکن این تغییرات اعمال شوند. این نه تنها آسیب را کاهش نمیدهد بلکه منجر به افزایش خطرات ناشی از آسیب رسانی میشود.

کربن استیل و دوبلکس دو نمونه از آلیاژهای محبوب در پتروشیمی و تولیدات فلنج اتصالات لوله هستند. علاوه بر این، سازگاری تولیدات و نوآوری، نقش مهمی را در تضمین بهرهوری در اتصالات لوله ایفا میکنند. این اتصالات برگشت پذیر هستند

برای سفارش و استعلام قیمت ساخت انواع فلنج ، همین امروز با شرکت استیل کریمی تماس حاصل فرمایید.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا